Online platby: Pár minut po zaplacení mi bylo zboží expedováno

credit-card-1520400_1280

V nakupování se ženy doslova vyžívají. Nicméně v takto chmurném počasí, které momentálně za okny panuje, se jen málokteré z nás chce vyrazit do kamenných obchodů. Naštěstí existují internetové obchody s atraktivní cenovou politikou a širokým sortimentem, ať už potřebujete kosmetiku, oblečení, doplňky či elektroniku. V následujících řádcích však nebudeme psát o nakupování jako takovém, ale zaměříme se na online platby, kterým jsem začala důvěřovat i já. I přestože jsem moderní technologie doposud odsuzovala. A proč jsem změnila svůj názor?

Vánoce se neodkladně blíží, a tak jsem chtěla začít s nakupováním nějakých dárků. Usedla jsem za počítač a začala jsem brouzdat po internetu. Najednou jsem narazila na internetový obchod, který mě nadchl pestrostí nabídky. Zde jsem koupila obraz pro babičku, knížku pro dědu a pyžamo pro sestru. Potom došlo na placení. Doposud jsem si nechávala zboží posílat na dobírku, avšak ta se poměrně prodraží. Chtěla jsem se stát moderní nákupní maniačkou, a tak jsem vyzkoušela online platby.

Chvíli po zaplacení mi přišel e-mail o expedici zboží

Ve virtuálním košíku jsem zkontrolovala zboží, vyplnila jsem osobní a doručovací údaje a přešla jsem k platební bráně. Internetový obchod disponoval platební bránou zvanou The Pay, která sdružuje 17 různých platebních metod (platba kartou, platba mobilem, expresní převod apod.).

Ne nadarmo se říká: „Důvěřuj, ale prověřuj.“ Zjistila jsem, že platební bránu má pod křídly společnost s licencí od ČNB. Tato informace mě přesvědčila o tom, že když je platební brána zastřešena státní korporací, je bezpečná.

Co mě nejvíce překvapilo? Zadala jsem platební údaje, peníze jsem odeslala a byla jsem v domnění, že budou připsány následující den. Ale e-shop je obdržel během několika vteřin, přičemž vzápětí jsem dostala e-mail o expedici zboží.