Průzkum čokoládovny Carla se zaměřil na dětská tajemství spojená s Vánoci a Mikulášem.
Pokud jste někdy přemýšleli, jak děti vnímají vánoční tradice plné nadpřirozených bytostí, jaká je jejich verze toho, jak se dárky dostanou do nadílky, případně do kolika let věří na “Ježíška”, jistě oceníte závěry aktuálního průzkumu čokoládovny Carla. Průzkum na téma Ježíšek, Mikuláš a ostatní dětská tajemství proběhl na přelomu měsíce a zúčastnilo se jej 218 respondentů. Co myslíte, je pravděpodobnější, že se děti dozvědí pravdu o Ježíškovi z televize nebo od učitelky ve škole?
„I díky našemu zaměření na čokoládu a polevy máme k Vánocům velmi blízký vztah, a proto nás zajímalo, jaký byl náš pohled na Vánoce, když jsme byli děti. Některé odpovědi v průzkumu nám vykouzlily na tváři obrovský úsměv,“ uvedl výkonný ředitel čokoládovny Carla Ing. Jakub Šrámek MBA.
Jaká je podoba českého Ježíška?
Filmy s vánoční tématikou především z americké produkce mají o podobě toho, kdo nosí dětem dárky jasno – fousatý a přitloustlý pán v červeném kostýmu. Jak si budou “Ježíška” představovat Češi nebylo proto jisté – dřívější podobenství malého Jezulátka zde na čas vystřídal děda Mráz, kterého v posledních letech úspěšně válcuje Santa Claus ze západu. Realita je následující, “Ježíšek” pro nás v dětství měl v 43 % podobu malého Jezulátka, pro 16 % Santa Clause a 13 % odpovědělo, že dědy Mráze. Nelze však opomenout 6 % odpovědí, kteří si pod “Ježíškem” představovali malého ježka s bodlinkami.
„… Jako obrovského ježka, který běhá po obloze a má zapíchané dárky na bodlinkách“
Pokud jsme jako děti přemýšleli, kudy se pod stromeček dárky dostaly, většinou jsme odpověděli, že oknem 13 % nebo balkónem 3 %. Potěšující je, že 62 % respondentů tuto situaci vůbec neřešilo a uvedli, že se dárky pod stromečkem prostě objevily.
„… po večeři jsme šli Ježíška vyhlížet ven a po návratu stromek svítil a byly tam dárky. Zajímavé je, že táta musel vždycky na záchod nebo zapomněl sirky na prskavky, takže nás dohonil o minutku později …“
Ježíšek neexistuje?
Pokud jste zvědaví, do kolika let je vhodné o některých “věcech” okolo Vánoc raději mlčet, tak dle průzkumu je to zhruba do osmi let. Nejčastěji totiž děti věří na Ježíška do 7 let (26 %), do 6 let (20 %) a do 8 let (19 %). Do 9 let už jen 8 % do 10 let pak jen 6 %.
„… našla jsem u rodičů dopisy ježíškovi…“
Mnohem zajímavější informací je, od koho se děti dozvědí, že Ježíšek neexistuje. Většinou jsou na vině kamarádi 32 % a samotní rodiče 23 %. Televize (pouze 2 %) hraje překvapivě menší roli než učitelky ve škole (3 %). Nedokázalo si vzpomenout celkem 13 % dotázaných. Jedním z extrémních odhalení v průzkumu byla informace, že pravdu o Ježíškovi se respondent dozvěděl už v mateřské školce od učitelky a že všechny děti pak brečeli.
Hádanka nakonec: a co Mikuláš?
Víte, kde se podle průzkumu Mikuláš nejčastěji zanechá svou andílku? Za oknem! 38 % respondentů uvedlo, že mikulášskou nadílku jim Mikuláš nechává za oknem. Téměř třetině (30 %) nosí nadílku Mikuláš osobně, 13 % ji najde na balkóně a 10 % v pokojíčku. S tím koresponduje nejčastější odpověď respondentů, kudy se k nim s nadílkou dostane – oknem (36 %) a dveřmi (37 %).
Výsledky průzkumu zde: www.vyplnto.cz/realizovane-pruzkumy/jezisek-mikulas-a-ostatni-de/
O společnosti CARLA
Čokoládovna CARLA spol. s r. o. je ryze česká společnost, která vznikla na předměstí Dvora Králové
v roce 1992 tzv. na zelené louce. Pro koncové spotřebitele začala vyrábět v roce 1997. Od počátku své existence staví na špičkové kvalitě surovin i výrobků, cenové dostupnosti, bezchybném servisu, vstřícnosti a ochotě naslouchat požadavkům a přáním zákazníka. Čokoládovna CARLA vyrábí čokolády, polevy, náplně, fondán a hotové výrobky pro maloobchod i velkoobchod. Za každým novým výrobkem se skrývá komplexní vývoj a um odborníků na senzoriku využívající vlastní laboratoře.
Čokoládovna CARLA je držitelem certifikátů kvality dle zahraničních norem BRC a IFS (British Retail Consortium / International Food Standard). Pro některé své výrobky je držitelem certifikátů Klasa.
Čokoládovna CARLA ročně vyrobí okolo 6500 tun čokolády (údaje z roku 2013) a její produktové portfolio čítá na 140 výrobků. Ve svém podniku zaměstnává průměrně 150 lidí. Export směřuje především na Slovensko, do Belgie, Maďarska, Itálie, Německa, Norska, Portugalska, Ruska a Japonska. Výrobky
z produkce CARLA lze zakoupit v prodejnách Albert, Billa, Coop, Globus, Hruška, Kubík, Makro, Penny Market, Terno, Bala, Brněnka, CBA, Enapo, ESO market, Flop, JIP, Verner potraviny. Více informací na: www.carla.cz.