Seo optimalizace pomáhá zviditelnit vaší stránku

Už jste si někdy řekli, proč na mojí stránku nikdo nechodí? Možná protože neproběhla žádná seo optimalizace. V překladu optimalizace pro vyhledávače pomáhá zviditelnit webové stránky. Abychom lépe rozuměli pojmu stránka, musíme oddělit obecně chápaný význam tohoto slova s tím skutečným. Stránka je totiž samostatně vyhledatelná jednotlivá část nějakého portálu nebo domény. Z ní můžeme čerpat informace nebo jiný multimediální obsah.


Většina portálů je složena z hlavní stránky neboli homepage a dalších podstránek, které mají svojí adresu. Na tu můžeme jednotlivě odkazovat a oddělovat tak jednotlivé sekce našeho webového portálu. Proč je to důležité pro optimalizaci? Protože z pohledu vyhledávače je každá jednotlivé stránka sama za sebe a může to znamenat, že se nemusí nutně umístit na prvních místech pouze homepage, ale spíše jednotlivé podstránky, které budou vyprávět o určitém tématu.

Jak si vybrat správné téma stránky? Pomůže nám plánovač klíčových slov.

Principem stránky je sdílení informací. A smyslem vyhledávače je najít tu nejpřesnější odpověď na jednotlivé dotazy. To znamená jediné. Pokud se nám podaří zjistit, jaké výrazy lidé nejčastěji vyhledávají, víme, o čem můžeme na naší stránce informovat návštěvníky.

Postup je jednoduchý. Každá kvalitní stránka je zaměřená na nějaké konkrétní téma nebo obor. Jejím cílem by mělo být informovat o svém tématu a řešit problémy lidí, kteří na ní přijdou. Klíčová slova nám mohou pomoci pochopit, co je důležité a zajímavé pro naše publikum. Jakmile to víme, můžeme se snažit vypracovat co nejlepší řešení jejich potřeby.

Cílem optimalizace je snadné vyhledání stránky.

Existují různé techniky a postupy, jak pracovat s optimalizací samotné stránky, říkají se jim on-page faktory. Ale tím základním principem je poskytnutí, kvalitních hodnotných informací. Čím lepší obsah dokážeme vytvořit, tím spíše bude pro vyhledávač logické nás doporučit ve výsledcích vyhledávání.

Tomu se v angličtině říká SERP ( Search engine results page ). Ten je sestaven vyhledávačem na základě jeho odborného názoru na přesnost vaší odpovědi na dané klíčové slovo. Proto je důležité vědět, jaká klíčová slova se nejčastěji pojí s naším oborem působnosti. Když to víme, jsme schopni lépe odpovědět na dotazy uživatelů a tím větší návštěvnost stránky můžeme získat.

Každá prezentace na internetu by měla sloužit určité skupině lidí, kteří shánějí konkrétní informace. V očích vyhledávače i návštěvníků se potřebujete stát odborníkem na určité téma. Čím více jste schopní generovat kvalitní odpovědi na určité téma, tím spíše Vám bude google i Vaši návštěvníci věřit. 

Nejdříve odbornost, potom pozornost. Staňte se expertem v oboru.

Pořadí těchto kroků by mělo být neměnné. Pokud nemáme co nabídnout, jen ztrácíme čas našich návštěvníků a potenciálních zákazníků. Expertem v očích našich zákazníků se stáváme, pokud o určitém tématu víme dostatečné množství praktických informací, které dokážeme zajímavou formou sdílet.

Čím více jsme schopni předat kvalitní sdělení, tím spíše nás budou brát ostatní jako experta na určitou oblast. A lidé rádi spolupracují s lidmi, kteří jsou odborníci a rozumí dobře určitému tématu. Pokud se chtějí dozvědět něco zajímavého na téma vaší odbornosti přijdou za vámi.

A to je hlavním cílem při sestavování marketingového plánu. Určit pole působnosti a cílového diváka. Následně můžeme začít generovat odpovídající obsah, který bude brán v očích diváků jako přidaná hodnota. Čím větší máte hodnotu, tím spíše Vám někdo bude ochotný zaplatit za Vaší službu nebo informaci.

Tvořit kvalitní a hodnotné informace není bleskové řešení malé návštěvnosti. To samé platí o optimalizaci pro vyhledávače. Vše je dlouhodobý proces, který však přináší dlouhodobé výsledky později v budoucnosti.